Eerste week op mijn Tweede nieuwe stage! (9 sep - 12 sep)

19 september 2019 - Paramaribo, Suriname

We werden goed opgevangen door de enthousiaste leidsters op de Kangoeroeschool! We kregen gelijk een rondleiding. Ik zag al snel dat deze stage plek veel en veel luxer was dan de stage op WML (Weid Mijn Lammeren). kinderen hebben veel meer ruimte en materialen om mee te spelen, er is een grote buitenspeelplek, de kinderen slapen hier wel op een soort van bedje en in WML lagen ze zoals ik al vertelde in mijn vorige verhaal op matjes (dat zie je ook in mijn fotoalbum). Ze gaan ook vaak op trip met de kinderen. Voor de BSO worden ook coole activiteiten geregeld zoals dansworkshops, boksworkshop, taekwondo workshop ect. Ouders betalen ook heel veel om hun kinderen naar deze school/opvang te sturen. het verschil tussen WML en Kangoeroeschool kinderen zie je ook best goed. Kinderen in WML zien er onverzorgd uit en hebben weinig geld, op deze stage zien de kinderen er goed verzorgt uit en aan de ouders kun je ook zien dat ze goed voor elkaar hebben.

Het is ook leuk dat ik nu niet alleen het verschil tussen Nederland en Suriname zie, maar ook de grote verschillen tussen de kinderdagverblijven in Suriname.

We zitten nog in de vakantie periode van Suriname dus het is nu nog vrij rustig op de opvang. In oktober als de school weer begint worden er 120 kinderen verdeeld over 6 groepen.

Elke week zijn ze bezig met een thema. Deze week is het thema: lekkere Smulweek! we hebben van alles gedaan met de kinderen zoals fruitcocktails gemaakt. Elk kind moest een stukje fruit meenemen. Verder hebben we ook oliebollen gebakken, de kinderen hebben schepijs gekregen, we hebben ook een dag pannenkoeken gebakken. Het was zeker een geslaagde Smulweek want de kinderen hebben lekker Gesmuld van al het lekkers dat er was!

Ik vond het zeker een leuke eerste week, en ben ook stiekem best blij dat we naar een andere stage zijn gegaan. Hier word veel meer georganiseerd voor de kinderen waardoor je ook lekker kan meehelpen met van alles. Ik heb lekker gespeeld met de kinderen binnen en buiten, de kinderen voorgelezen en geknuffeld ect.

(Voor vragen stuur me gerust een berichtje)

bedankt voor het lezen!