Mijn eerste tripje door de jungle!

19 september 2019 - Paramaribo, Suriname

Zoals jullie zien ben ik voor de eerste keer in mijn leven in de jungle geweest. En het was ook nog is vrijdag de 13e met een volle maan, dat kan nooit goed gaan dachten wij!

We gingen naar de plek Peperpot daar was vroeger een koffiebonen plantage. We gingen er in de avond heen toen het donker was want dan zijn de meeste dieren actief. rond 7 uur waren we er en rond 12 uur gingen we weer we hebben dus 5 uur gelopen. We liepen dus met onze zaklamp door de jungle, alleen mijn zaklamp had ik beter thuis kunnen laten want er kwam bijna geen licht van af. Maar gelukkig hadden de 2 gidsen hele goede zaklampen.

het is best eng en cool om door de jungle te lopen zonder enige bescherming wetende dat er katachtige rondlopen zoals jaguars en poema's maar die zijn we helaas niet tegengekomen. In het begin vertelde de gids dat er 1 giftige slang in dit gebied was, en ja hoor nog geen 5 min later lag de enigste giftige slang op het looppad. verder hebben we een luiaard gezien in de boom, hele grote spinnen zoals vogelspinnen en Braziliaanse zwerfspinnen ect. Aapjes in de bomen, hele groten vlinders, in het water een kaaiman, kikkers en padden, uilen, rupsen en ook mieren maar dan niet de mieren zoals je ze ziet in Nederland.

in mijn fotoalbum en videoalbum kunt u een kijkje nemen en een beetje een idee krijgen van wat we hebben gezien. ik heb alleen helaas geen foto van de aapjes, kaaiman en van de luiaard.

het was dus superleuk we hebben veel gezien het enige nadeel is is dat er miljoenen muggen om je heen zijn die zelfs door je kleding heen prikken. Dus de tip van vandaag: al ga je de jungle in, neem hele goede deet mee!

vragen? stuur me een berichtje.

En bedankt!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade